Гэта цікава

Родная мова - галоўная з ўсіх  навучальных прадметаў ў школе... яна, родная мова, - акно ў свет, у пазнанне яго, у авалоданне выпрацаванай чалавецтвам культурай, здабыткамі навукі, у пазнанне людскога шчасця, святаў, барацьбы і перамог чалавецтва, усталявання хараства і гуманізму на зямлі. Без роднай мовы няма школы, няма народнай адукацыі для народа.
 Ф.М. Янкоўскі


Вядома, дзеці лепш запамінаюць
тое, што выклікае ў іх цікавасць.
 Таму пры азнаямленні з беларускай лексікай,
а таксама пры яе замацаванні варта выкарыстоўваць
 заданні займальнага характару.


Тэма "Жывёлы"


Знайдзі і падкрэслі назвы жывёл.(Карова, заяц, авечка, конь, воўк, курыца, ліса,
дзік, сабака, барсук, крот, качка, вавёрка, каза, вожык,
кот, янот, свіння, мядзведзь, рысь, індык, бабёр, зубр,
казуля)
Запішы назвы жывёл так, каб канец аднаго слова быў пачаткам другога.(Дрозд, дзяцел, ластаўка, качка. Ліса, сабака, каро­ва, вавёрка, каза, заяц. Дзік, качка, казуля, янот)

Тэма "Садавіна і ягады"
Запішы зычныя так, каб па гарызанталі можна было
прачытаць назвы садавіны і ягад.

(Алыча, яблык, слівы, суніцы, агрэст, чарэшні, клубніцы, парэчкі, персік, маліны, вішні, лімон, груша)Запішы галосныя а, ы, і, у, я так, каб па гарызанталі можна было прачытаць назвы лясных ягад.

(Ажыны, маліны, суніцы, чарніцы, дурніцы, журавіны, брусніцы, касцяніцы)

Тэма "Птушкі" 
Знайдзі і закрэслі назвы птушак.



(Сава, зязюля, цецярук, сарока, салавей, сойка, ластаўка, верабей, дрозд, сініца, чапля, шпак, чайка, жура­вель, бусел)

Тэма "Абутак"
Расшыфруй назвы абутку з дапамогай алфавіта.

26, 1, 18, 1, 3, 10, 12, 10
20, 1, 17, 12, 10
2, 16, 20, 28
3, 1, 13, 7, 15, 12, 10
12, 6, 5, 28
4, 1, 13, 17, 27, 28
20, 21, 23, 13, 10
13, 1, 17, 25, 10

(Чаравікі, тапкі, боты, валёнкі, кеды, галёшы, туфлі, лапці)

Тэма "Адзенне"
Запішы ў крыжаванку назвы адзення.

Плашч, майка, кажух, куртка, паліто, пінжак, панчохі, спадніца, пальчаткі, камізэлька, шкарпэткі, рукавіцы, сукенка, кашуля, хустка, світка, штаны, футра, шалік.



Тэма "Часткі цела" 

Складзі са складоў кожнага рада па тры назвы частак цела.

во, ха, ты, ву, ка, лі, ца, па (вуха, вока, патыліца)
кі, лоб, чы, вей, пле (лоб, вейкі, плечы)
вы, шы, сны, я, бро, ву (шыя, бровы, вусны)
ру, нос, цы, кі, паль (нос, рукі, пальцы)
нь, рот, ва, да, ту, ло, ла (далонь,тулава, рот)
вот, на, твар, спі, жы (жывот, спіна, твар)
ка, ску, но, ле, гі, ра, ні (скура, ногі, калені) 



Тэма "Гародніна"
Складзі з літар і складоў 17 назваў гародніны (кожную
назву замалюй сваім колерам).
(Бульба, гарох, рэдзька, бурак, фасоля, агурок, морква,
боб, гарбуз, цыбуля, кроп, капуста, пятрушка, памідор,
салата, часнок, рэпа)

Тэма "Расліны"

Складзі назвы раслін (дрэў, кустоў і кветак). 

н, с, а, к, а, у, т, р (настурка)
с, р, а, т, а (астра)
л, а, д, г, ё, л, у, с, ы (гладыёлус)
м, р, о, а, к, а, н (рамонак)
а, х, о, м, ч, р, а (чаромха)
б, а, в, р, я (вярба)
ш, п, ы, н, а, ш, ы (шыпшына)
н, л, 
і, а, я (яліна)
б, з, э (бэз)
р, а, ш, і, н, к, э (арэшнік)
з, к, в, н, о, а, ч, а (званочак) 
і, к, л, я, ф, а (фіялка)
а, ж, у, р (ружа)
в, а, дз, і, з, г, к (гваздзік)
і, я, л, л, е (лілея)
а, к, р, л, а, ч, ы, г (гарлачык)
м, х, дз, у, ц, а, е, ь, в (дзьмухавец)
я, г, i, я, р, в, н (вяргiня)
ц, ь, л, т, о, а (лотаць)

Тэма "Грыбы" 
Упішы назвы грыбоў.

(Бабка, лісічка, зялёнка, апенька, сыраежка, порхаўка, ваўнянка. Рыжык, масляк, баравік, падасінавік, падбя-розавік)

Тэма "Мэбля" 
Перастаў месцамі склады, каб атрымаліся назвы мэблі.

сла, крэ; фа, ша; па, на, ка; жак, ло; рта, па; ва, ла; рэ,
та, тка, бу; слон, у; фет, бу; да, мо, ка; ца, па, лі.

Тэма "Посуд" 
Утвары словы — назвы посуду: вазьмі частку аднаго слова і далучы да яе частку другога слова (лічба над словам паказвае,колькi лiтар запар трэба ўзять у слове).


Тэма "Школьныя прылады"
Устаў галосныя паміж зычнымі так, каб атрымаліся назвы школьных прылад.

пртфль (а, е)
лвк (а, о, а)
гмк (у, а)
пнл (е, а)
рчк (у, а)
сштк (ы, а)
флмстр (а, а, а)
фрб (а, ы)
лнйк (і, е, а)
цркль (ы, у)
пндзлк (э, і)

(Партфель, аловак, гумка, пенал, ручка, сшытак, фламастар, фарбы, лінейка, цыркуль, пэндзлік)

Тэма"Рыбы"
Злучы часткі слоў так, каб атрымаліся назвы рыб.



(Вугор, акунь, плотка, акула, сом, карась, карп, шчупак, уюн, пячкур)

Тэма "Прадукты харчавання"
Спалучы зычныя i галосныя так, каб атрымаліся наз­вы прадуктаў харчавання.

а е (л, й) у а (ц, к, р)
у е і (ц, к, р, к) е і і (п, р, н, к)
а а (к, в) ааа (г, р, б, т)
а э е (в, р, нн) а а (к, ш)
а о (к, м, п, т) у (с, п)
і е (к, с, ль) а а і (л, д, к)
е (х, л, б) яа (м,с)
аа (м,с, л) а а (с, л)
о (с, ль) у а (м, к)

(Алей, цукар, цукеркі, пернікі, кава, гарбата, варэнне, каша, кампот, суп, кісель, аладкі, хлеб, мяса, масла, сала, соль, мука)

Комментариев нет:

Отправить комментарий